Release Version 1.2.189.3 Whats new? Neue Funktionen!

Release Version 1.2.189.3 Whats new? Neue Funktionen!

Hello SimplyDelivery Community! 


Entdecke die neuesten Funktionen, Updates und mehr in den SimplyDelivery Release Notes! 


----


Discover the latest features, updates and more in the SimplyDelivery Release Notes!



Cheers

Philipp from SimplyDelivery


----



Version 1.2.189.3 (13.03.2022)


Inhaltsverzeichnis

ADMIN ADMIN + POS

ADMIN

Neue Features/Fehlerbehebungen: In der Admin --> in der Kategorie “Store” wurden beim Kategorieunterpunkt “Webshopeinstellungen” fehlende Übersetzungen für die Sprachen “Englisch” und “Niederländisch” hinzugefügt.
Neue Features: In der Admin --> in der Kategorie “Fahrzeuge” --> beim Kategorieunterpunkt “Fahrzeuge” wurden
1. in der Fahrzeugliste die Tabellenspalten für “Marke” und “Farbe” hinzugefügt und
2. in der Bearbeitungsansicht eines Fahrzeuges, erreichbar über den Stift-Symbol-Button “bearbeiten” rechts bei jedem Fahrzeugliste-Eintrag oder den Button “FAHRZEUG HINZUFÜGEN” oben links, die Felder “Marke” und “Farbe” hinzugefügt (gilt für Alpha- und Beta-Design).

ADMIN + POS


Lieferungen können nun zu folgenden Zeitpunkten bearbeitet werden:

1. Zu jeglichen Zeitpunkten vor dem Start der Auslieferung, wie bereits zuvor möglich 2. Nach dem Ende der Auslieferung
Zu folgenden Zeitpunkten können Lieferungen nicht bearbeitet werden:
1. Während der laufenden Auslieferung

2. Nachdem der Fahrer seine Schicht in der POS beendet hat/abgerechnet wurde.
Neues Feature: In der Admin --> in der Kategorie “Store” wurde der Kategorieunterpunkt “Lieferportal- Accounts Protokolle” hinzugefügt, bei welchem nun die erfolgreichen und erfolglosen Öffnungen und Schließungen von Lieferportalen aus Admin + POS geloggt werden. Diese können dann oben rechts auch über den dunkelgrünen Button “EXPORT” als Excel-Datei exportiert werden.




-English version-

Version 1.2.189.3

Table of Contents

ADMIN

Page 1 of 2

ADMIN + POS

ADMIN

New features/Bug fixes: In the Admin --> in the category "Store", missing translations for the languages "English" and "Dutch" have been added to the category subitem "Webshop Settings".
New features: In the Admin --> in the category "Vehicles" --> at the category subitem "Vehicles"
1. in the vehicle list, the table columns for "Brand" and "Color" have been added and

2. in the edit view of a vehicle, accessible via the pencil icon button "edit" on the right side of each vehicle list entry or the button "ADD VEHICLE" on the top left, the fields "Brand" and "Color" have been added (applies to alpha and beta design).

ADMIN + POS

New feature: In the Admin + POS --> in the category "Orders"/"Order overview" --> at the category subitem "Order overview", orders can potentially still be edited, i.e., "partially cancelled", now, even after their "full" completion.
Deliveries can now be edited at the following times:

1. At any time before the start of the delivery, as it was possible before. 2. After the end of the delivery.
Deliveries cannot be edited at the following times:
1. During the ongoing delivery.

2. After the driver has finished his/her shift in the POS/ has been billed.
New feature: in the Admin --> in the category "Store" the category subitem "Delivery Portal Accounts Logs" has been added, where now the successful and unsuccessful openings and closings of delivery portals from Admin + POS are logged. These can then also be exported as an Excel file via the dark green "EXPORT" button at the top right.